Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  املاك دلتا، مستاجر، تخليه ملك املاك دلتا، مستاجر، تخليه ملك

املاک دلتا

شرايط براي مستاجرها سخت تر از هميشه شد!

افزايش فايل‌هاي فيك مسكن و بهانه‌گيري مالكان متخلف براي تخليه واحدها، شرايط مستاجرها را از هميشه سخت‌تر كرده است.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، چند وقتي ميشود كه خبر شيوع فايل‌هاي فيك در بازار آنلاين معاملات ملك، به گوش ميرسد و اين اتفاق شرايط مستاجرها و خريداران را بسيار سخت كرده است. مستاجران و خريداران واحد خود را اينترنتي انتخاب ميكنند و بعد از مراجعه براي بازديد واحد، واحدي به مراتب پايين تر از سطح واحد منتخب خود را دريافت ميكنند. واسطه ها از اين طريق تلاش دارند تا مشتري‌ها را به بنگاه كشانده و فايل‌هاي كهنه خود را به آنها عرضه كنند. براي مطالعه بيشتر در اين مورد مقاله نفوذ فايل فيك به استارت‌آپ‌هاي مسكن را مطالعه كنيد.

اين موضوع در شرايط فعلي به‌خصوص براي مستاجران دردسرساز شده است. در شرايط فعلي كه عمده موجرها تمايل به تمديد قراردادهاي سال قبل ندارند و براي آنكه بتوانند واحد خود را با اجاره‌بهاي بالاتري به مستاجر جديد عرضه كنند اقدام به تخليه ملك اجاره‌اي و جابه‌جايي اجباري مستاجر مي‌كنند، فايل‌هاي فيك بازار اجاره نيز افزايش‌يافته است.

هم‌اكنون ميزان حضور مستاجرها در بازار تحت‌الشعاع فشار برخي از موجران براي تخليه و عرضه واحد به مستاجر جديد افزايش‌يافته است و اين شرايط مستاجرها را بسيار سخت كرده است.

 

بهانه‌گيري مالكان از مستاجران براي تخليه
ستاد ملي مقابله با كرونا در حالي تصويب و اعلام كرده است كه موجران حق افزايش اجاره‌بهاي مسكن تا سقف ۲۵ درصد در شهر تهران، ۲۰ درصد در ساير كلان‌شهرها و ۱۵ درصد در شهرهاي ديگر را ندارند كه بسياري از موجران براي دور زدن اين قانون اقدام به بهانه‌گيري از مستأجر براي تخليه واحد و عرضه آن به مستاجر جديد با درصد بيشتري افزايش اجاره‌بها مي‌كنند. در چنين شرايطي اين روزها در بازار ملك، بسياري از مستاجران با انبوهي از فايل‌هاي فيك اجاره مسكن مواجه مي‌شوند كه در ابتدا عرضه‌كننده مشخصات فايل را با تصاوير فيك در استارت‌آپ‌هاي ملكي منتشر مي‌كند و سپس در زمان مراجعه متقاضي براي بازديد، به وي اعلام مي‌كند اين فايل در ساعات يا روز قبل اجاره رفته است.

سپس از وي درخواست مي‌كند تا براي بازديد فايل‌هايي با شرايط مشابه مراجعه كند. درحالي‌كه اين فايل‌ها از هيچ لحاظ مشابهتي با فايل منتشرشده در سامانه‌هاي مجازي عرضه مسكن ندارند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب صدور حكم تخليه براي مستاجران! را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/4/29 ساعت: ۰۹ توسط:amlakedelta :